Konspekt zajęć zrealizowany w świetlicy Szkoły Podstawowej Nr 1
w Łodzi
Temat: Redagowanie życzeń dla Mamy.
Cele ogólne:
- poszerzenie słownictwa uczniów o wyrazy związane z redagowaniem życzeń
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- rozwijanie umiejętności plastycznych
Cele operacyjne:
po zajęciach uczeń potrafi:
- podać datę Dnia Mamy
- klasy pierwszej - porządkować rozsypanki wyrazowe,
- klasy drugiej - samodzielnie redagować życzenia i zapisywać je na kartce
- klasy drugiej - rozwiązywać krzyżówkę
- stosować zasadę pisowni zwrotów grzecznościowych wielką literą
- wykonać ozdobną kartę według ustalonego planu
Metody (wg M. Nagajowej):
- metoda zajęć praktycznych
- metoda słowna (podająca)
Formy pracy:
- zbiorowa i indywidualna
Środki dydaktyczne:
- kartony, kalendarz, bank wyrazów, tablica, magnesy, marker, rozsypanki wyrazowe, hasła (kwiaty-puzzle), ołówki, kleje, nożyczki, guziki, szablony kwiatów, kolorowy papier, kolorowa gąbka, magnetofon, płyta z piosenkami dla mamy
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie do tematu:
układanie hasła "26 maja" z puzzli
- Odszukanie w kalendarzu daty 26 maja.
- Rozmowa na temat zbliżającego się Dnia Matki
(jak obchodzony jest ten dzień w rodzinnych domach dzieci)
- Uczniowie klas drugich rozwiązują krzyżówkę
- Miesiąc, w którym obchodzimy Dzień Matki;
- Pachnące, dajemy w prezencie;
- Zwierzę domowe;
- Słodki jak......;
- Wkładasz go do skrzynki pocztowej;
- Z dużym ekranem;
- Może być miejski.
Uczniowie klas pierwszych wyszukują ukryte wyrazy, związane z Dniem Matki
KLASAMAMA ASPREZENTTUL SŻYCZENIADOK LEWLAURKAAL POCZĘSTUNEK
ZAJĄCKWIATY ROKUPOMINEKA KOTSŁOŃCETY
- Przygotowanie do pisania życzeń:
- - ustalenie co powinny zawierać życzenia (gromadzenie słownictwa na tablicy)
- - zwrócenie uwagi na graficzną stronę pisma, rozmieszczenie tekstu na kartce i wielka litera w zwrotach grzecznościowych
- Redagowanie życzeń:
- - uczniowie klas I-ych układają życzenia z rozsypanek:
Kochana Mamusiu! Życzę Ci, byś była zawsze, tak piękna i radosna,
jak w tej chwili wiosna.
- - uczniowie klas II-ich samodzielnie redagują życzenia, korzystając ze zgromadzonego wcześniej słownictwa
- - głośne odczytanie życzeń, korekta i wpisanie ich do laurek
- Ozdabianie laurek
(w tle słychać piosenki dla mamy):
- - wycinanie kwiatów z pianki według szablonu
- - przyklejanie kwiatów na kartonie
- - mocowanie na kwiatach kolorowych guzików
- Porządkowanie stanowisk pracy
|