Scenariusz zajęć zintegrowanych do kl. IITEMAT: Dyktando twórcze zawierające nazwy zwierząt pisane przez "ż" CELE GŁÓWNE - utrwalenie i sprawdzenie opanowania poprawnej pisowni nazw zwierząt z "ż"
- wdrażanie do samodzielnej pracy
- kształcenie umiejętności pisania zdań na określony temat
- rozpoznawanie w różnych środowiskach najczęściej spotykanych gatunków zwierząt
- ocenianie cech przedmiotów i zjawisk: kształtu, wielkości, proporcji, barwy
- określanie ruchu i zmian położenia części ciała zwierząt w zależności od wykonywanych czynności
- rozwiązywanie prostych zadań z treścią na mnożenie i dzielenie w zakresie 100
CELE SZCZEGÓŁOWE Uczeń:- zna pisownię wyrazów - nazwy zwierząt z "ż"
- potrafi ułożyć dyktando z podanymi wyrazami
- potrafi nazwać zwierzęta przedstawione na ilustracjach
- potrafi zapisać nazwę zwierzęcia
- umie opowiedzieć o naturalnym środowisku tych zwierząt
- potrafi narysować wybrane zwierzę z uwzględnieniem kształtu, wielkości, proporcji, barwy oraz określić ruch i zmianę położenia części ciała
- potrafi rozwiązać proste zadanie z treścią na mnożenie i dzielenie w zakresie 100
METODY - słowne - rozmowa, pogadanka
- oglądowe - pokaz, obserwacja
- praktycznego działania
- poszukujące
FORMY PRACY - zbiorowa - jednolita
- indywidualna - jednolita
- grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE - krzyżówka zoologiczna, ilustracje przedstawiające zwierzęta, atlas zwierząt, ortogramy, słowniczki ortograficzne, zadanie z treścią w rozsypance wyrazowej
|