Działa tylko w IE - sorry!    
     

Ortografia na wesoło

mgr Katarzyna Mazur


Scenariusz zajęć zintegrowanych do kl. II

TEMAT: Dyktando twórcze zawierające nazwy zwierząt pisane przez "ż"

CELE GŁÓWNE

  • utrwalenie i sprawdzenie opanowania poprawnej pisowni nazw zwierząt z "ż"
  • wdrażanie do samodzielnej pracy
  • kształcenie umiejętności pisania zdań na określony temat
  • rozpoznawanie w różnych środowiskach najczęściej spotykanych gatunków zwierząt
  • ocenianie cech przedmiotów i zjawisk: kształtu, wielkości, proporcji, barwy
  • określanie ruchu i zmian położenia części ciała zwierząt w zależności od wykonywanych czynności
  • rozwiązywanie prostych zadań z treścią na mnożenie i dzielenie w zakresie 100

CELE SZCZEGÓŁOWE

    Uczeń:
  • zna pisownię wyrazów - nazwy zwierząt z "ż"
  • potrafi ułożyć dyktando z podanymi wyrazami
  • potrafi nazwać zwierzęta przedstawione na ilustracjach
  • potrafi zapisać nazwę zwierzęcia
  • umie opowiedzieć o naturalnym środowisku tych zwierząt
  • potrafi narysować wybrane zwierzę z uwzględnieniem kształtu, wielkości, proporcji, barwy oraz określić ruch i zmianę położenia części ciała
  • potrafi rozwiązać proste zadanie z treścią na mnożenie i dzielenie w zakresie 100

METODY

  • słowne - rozmowa, pogadanka
  • oglądowe - pokaz, obserwacja
  • praktycznego działania
  • poszukujące

FORMY PRACY

  • zbiorowa - jednolita
  • indywidualna - jednolita
  • grupowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

krzyżówka zoologiczna, ilustracje przedstawiające zwierzęta, atlas zwierząt, ortogramy, słowniczki ortograficzne, zadanie z treścią w rozsypance wyrazowej