Działa tylko w IE - sorry!    
     

Algorytmika i rozwiązywanie problemów

mgr Magdalena Tymburska


Przedstawiam Państwu pracę napisaną w ramach Studium Podyplomowego przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Legnicy - Informatyka dla Nauczycieli. Opracowanie traktuje o algorytmice i rozwiązywaniu problemów na przykładzie prostych figur budowanych z trójkątów równobocznych.


 

(ze wstępu)

Algorytm jest to przepis prowadzący do rozwiązania zadania, problemu. Definicji jest kilka, jednak każda sprowadza się do tego, że algorytm zawiera opis czynności, które należy wykonać oraz dane, dla których algorytm będzie określony.

Algorytmy można zapisywać na papierze, na tablicy lub opisać słownie. Tak zresztą często postępujemy również na lekcjach informatyki. Ale na tym nie koniec. Dopiero uzmysłowienie sobie, że ten przepis ma być wykonany przez komputer czyni z niego twór informatyczny. Najlepiej ujmuje ten fakt powiedzenie, którego autorem jest jeden z największych żyjących informatyków, Donald E. Knuth: "Mówi się często, że człowiek dotąd nie zrozumie czegoś, zanim nie nauczy tego - kogoś innego. W rzeczywistości, człowiek nie zrozumie czegoś naprawdę, zanim nie zdoła nauczyć tego - komputera".

W tej pracy uczeń będzie "nauczycielem komputera", a zdobyte doświadczenia przybliżą uczniom przebieg powstawania programów. Jako narzędzie do pracy wykorzystamy program Logo Komeniusz. Będziemy w nim projektować i zapisywać własne procedury (programy) w języku edukacyjnym Logo.


 
 

W załączeniu (algorytmika.rar - 150KB) zarchiwizowany plik z pełnym tekstem źródłowym pracy.