Działa tylko w IE - sorry!    
     

Scenariusz zajęć muzyczno-ruchowych

mgr Agnieszka Faber


Klasa: druga

Obszar edukacji: muzyczno-ruchowa

Zadanie główne zajęć: Ćwiczenia i zabawy z balonami.

Realizowane zadania w zakresie:

  • wychowania: współdziałanie i współpraca z partnerem (dialog ruchowy) oraz w zespole kilkuosobowym w celu wykonania zadania; umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania zespołowego,
  • umiejętności ruchowych: wykonywanie różnorodnych ruchów w określonym rytmie, rytmiczny marsz, ćwiczenia z przyborem; zabawy naśladowcze; podbijanie balona prawą i lewą dłonią; łączenie słowa z ruchem i melodią; ćwiczenia relaksacyjne z muzyką,
  • wiadomości: wartości relaksacyjne muzyki (odpoczynek i relaks przy muzyce).

Cele edukacyjne: wzmocnienie równowagi ciała, polepszenie koordynacji lewa - prawa strona ciała, rozładowanie zmęczenia i napięcia, kształcenie zdolności rytmiczno-tanecznych.

Miejsce: sala gimnastyczna

Przyrządy i przybory: materace, balony (po jednym dla każdego ucznia), folia malarska, magnetofon, kartoniki w kolorach baloników, nagrania rytmicznych melodii oraz muzyki relaksacyjnej.

Zajęcia prowadzone na podstawie metody "Gimnastyka Mózgu" Paul i Gail Dennison.

Przewidywane osiągnięcia ucznia:

  • chętnie i z pełnym zaangażowaniem wykonuje ćwiczenia zabawy ruchowe,
  • rzuca (odbija) przedmiotami prawą i lewą ręką w określonym kierunku i odległości,
  • przeżywa radość ze wspólnej zabawy,
  • potrafi współpracować z partnerem i kilkuosobowym zespołem w celu wykonania ćwiczenia,
  • zna relaksacyjną funkcje ćwiczeń przy muzyce.