Klasa: druga Obszar edukacji: muzyczno-ruchowa Zadanie główne zajęć: Ćwiczenia i zabawy z balonami. Realizowane zadania w zakresie: - wychowania:
współdziałanie i współpraca z partnerem (dialog ruchowy) oraz w zespole kilkuosobowym w celu wykonania zadania; umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania zespołowego,- umiejętności ruchowych:
wykonywanie różnorodnych ruchów w określonym rytmie, rytmiczny marsz, ćwiczenia z przyborem; zabawy naśladowcze; podbijanie balona prawą i lewą dłonią; łączenie słowa z ruchem i melodią; ćwiczenia relaksacyjne z muzyką,- wiadomości:
wartości relaksacyjne muzyki (odpoczynek i relaks przy muzyce).
Cele edukacyjne: wzmocnienie równowagi ciała, polepszenie koordynacji lewa - prawa strona ciała, rozładowanie zmęczenia i napięcia, kształcenie zdolności rytmiczno-tanecznych. Miejsce: sala gimnastyczna Przyrządy i przybory: materace, balony (po jednym dla każdego ucznia), folia malarska, magnetofon, kartoniki w kolorach baloników, nagrania rytmicznych melodii oraz muzyki relaksacyjnej. Zajęcia prowadzone na podstawie metody "Gimnastyka Mózgu" Paul i Gail Dennison. Przewidywane osiągnięcia ucznia: - chętnie i z pełnym zaangażowaniem wykonuje ćwiczenia zabawy ruchowe,
- rzuca (odbija) przedmiotami prawą i lewą ręką w określonym kierunku i odległości,
- przeżywa radość ze wspólnej zabawy,
- potrafi współpracować z partnerem i kilkuosobowym zespołem w celu wykonania ćwiczenia,
- zna relaksacyjną funkcje ćwiczeń przy muzyce.
|