Scenariusz lekcji religiiTemat lekcji: Święte Triduum Paschalne Cel dydaktyczny: Zrozumienie sensu zbawczych dni paschalnych Cel wychowawczy: Zaangażowanie poprzez aktywne uczestnictwo w przeżywaniu misterium paschalnego Pomoce:Zdjęcia z uroczystości Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, Pismo Święte Metody:Słowa-klucze, burza mózgów, list Wprowadzenie: katecheta rozpoczyna spotkanie pieśnią: "Tak Bóg umiłował świat
" katecheta zapisuje temat na tablicy i próbuje drogą sondażu, czytając od tyłu, precyzować i wyjaśniać pojęcia:paschalne - Pascha Izraelitów dni - Pascha Jezusa święte - męka, śmierć, zmartwychwstanie, nasze uświęcenie Następnie umieszcza na tablicy ilustracje wydarzeń tych dni. Podanie prawdy (czytanie i egzegeza tekstów biblijnych) Wielki Czwartek - 1 Kor 11,23- 26; J 13,34 Wielki Piątek - Łk 23, 33- 38 Wielka Sobota - liturgia: światła, słowa, wody, chleba Przy zapaleniu paschału od ognia kapłan mówi: "Niech światło Chrystusa chwalebnie zmartwychwstałego rozproszy ciemności naszych serc i umysłów." Przy wejściu do Kościoła diakon lub kapłan śpiewa trzykrotnie: "Światło Chrystusa" wierni odpowiadają: "Bogu niech będą dzięki". Pogłębienie (graficzny zapis sensu tekstów biblijnych) Katecheta poleca graficznie zapisać symbolikę trzech świętych dni i umieścić obok odpowiednie treści Zastosowanie Katecheta po uzupełnieniu zachęca do modlitewnej refleksji - Jak będą przeżywać liturgię Wielkiego Czwartku?
- Jak wyrażę wdzięczność za dar kapłaństwa?
- Jak skorzystam z daru Eucharystii?
- Jak podziękuję Jezusowi za to, że umarł za mnie?
- Dlaczego chcę odnowić przyrzeczenia chrztu św. w Wielką Sobotę?
Zadanie domowe Ułożę list, w którym podziękuję Jezusowi Chrystusowi za dary Wielkiego Tygodnia. pieśni: "Tak Bóg umiłował świat" "Ta krew z grzechów obmywa nas" "Oto jest dzień >2x, który dał nam Pan" |